Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


Jorinde Wed 23 Sep 2015, 12:00
het 'nuchtere' gevoel
 
 
Ik ben een 'herstellende' alcoholverslaafde. Na een jarenlange liefde/haat-relatie met de fles, drong het pas goed door dat dit 'vriendje' me in een stevige wurggreep had. Ik heb hulp gezocht en vandaag leef ik nuchter.
Gisteren werd ik even overvallen door wat ik het 'euforische nuchterheidsgevoel' noem. Het duurt amper drie seconden, maar in die korte tijd ben ik intens gelukkig. Het dringt even dan heel diep door dat ik kan schaterlachen, kwaad worden, filosoferen, verdrietig zijn of me rot-amuseren zonder me te drogeren. Meestal volgt er dan nog een diepe zucht van opluchting. Er loert geen kater achter de hoek, ik weet op élk moment van de dag wat ik doe of zeg en enkel ik (en niet de fles) ben verantwoordelijk voor mijn daden.
En ik wens zo dikwijls dat ik dit gevoel in een pakje kon stoppen en uitdelen aan iedereen die het kan gebruiken! 't Is een mooi ding, dat 'bewust' leven...
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."